Vardagsrummet 10

Makens 50-årsdag närmade sig med stormsteg och även om han avsagt sig uppvaktning i tidningen, så ville han ha lite tårta för familjen.
Tv-bänk inhandlades på Ikea, den kommer att göra sig bättre när vi bytt ut tv'n. 
Två soffbord blev det till slut också, dem hittade jag på Rusta. :-)
Så gick jag emot alla mina principer och köpte en konstgjord ficus.
Jag köpte också en jättestor vit kalla.
Nu fattas det inte allt för mycket, en större matta har vi bestämt oss för, men den var slutsåld just nu. Och så vill vi ju ha upp något på väggarna framöver.
(den gamla skinnfåtöljen ska också bort, men det vet inte maken om än ;-))
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

Vad fint ni har det. Jag avböjde också firandet av halvt sekel. Sådär får du inte göra. Vi män håller ihop. Den där skinnfåtöljen ser helmysig ut. Den blir aldrig för gammal och man slänger inte ut sina "vänner" hur som helst. Vilken taktik ska du tillämpa? Först fjäska och bjuda på god mat och sedan komma med det "hemska".:) Ni kvinnor är listiga.
Kram från Ystad

Svar: Haha! Ja, jag har inte riktigt kommit på vilken taktik som blir bäst......kanske kommer den historien på bloggen den dagen det är genomfört? :-)
Agneta Ärlestig

2016-03-16 @ 17:57:12
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: mammakero

Vad fint ni fått det i vardagsrummet! Så varm känsla!
Även maken struntade i stor fest på 50-årsdagen. Istället hade vi en grillfest för de närmaste vännerna och grannarna. Det var en så vacker kväll och vi var glada över att ha den istället för något stort. Inte heller jag kommer att ha en stor fest, då jag fyller 50. Fyller man som jag mitt i december, så är det inte många som kan komma... Vilket gör det till ett lätt val.

Svar: Ja, lite konstigt, men ju äldre jag blir, ju mindre gillar jag att ordna stora fester.
Agneta Ärlestig

2016-03-17 @ 19:09:33
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0