Älgkött

Maken jagar älg, så älgkött finns alltid i vår frys.
Jag brukar slippa ta hand om det, för maken gör det oftast själv och så har vi världens bästa svärmor förstås! 
Men i torsdags låg det på min lott att göra i ordning stekar och andra köttbitar, mala köttfäs, paketera och märka upp.
Jag kom ihåg när barnen var små och ekonomin såg annorlunda ut. Då var älgfärs det vi åt som mest. faktiskt, så var det flera år då vi aldrig köpte eller åt vanlig nötfärs här hemma.
Vet inte hur gamla barnen var när vi var inne på en Ica-affär och dom såg köttfärs i kyldisken. Dom blev helt exalterade och ropade - Mamma! Man kan köpa köttfärs här!! :D
(Vi köpte ju aldrig nötfärs utan det fanns ju alltid älgfärs i vår frys och köptes ju inte på Ica)

 
 

Kommentarer
Postat av: Bosse%2520Lid%25E9n

Vad bra att vara självförsörjande. Måste erkänna att jag troligen aldrig har ätit älgkött. Förstår dina barns spontana kommentarer. Jag hade en mamma som bakade massor. I smyg tyckte jag det var spännande att gå på fik och välja annat. :)
Trevlig helg.

2016-09-30 @ 14:20:50
Postat av: mammakero

När svärfar levde och innan hans massiva stroke, så hade vi alltid älgkött i frysen. Efter det har det varit mycket svårt att hitta det.
Ja, spindelbilden är oxå tagen med mobilen. Det var särskilt svårt att hitta skärpan innan spindlarna firade ner sej på marken. Det krävdes 5 försök innan jag fick allt!

2016-10-02 @ 21:28:24
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0