Keso

Keso har blivit en självklar familjemedlem, det känns som att han alltid har varit här.
Han har börjat vara ute mycket mera, många gånger hela natten. En kväll såg jag att han hade klättrat upp i ett träd, men han har inga problem att ta sig ner igen.
Han slåss för sitt revir, det har varit en del slagsmål med grannens katt och Keso har vunnit hittills.
Han är nyfiken, sällskaplig och social. Sitter gärna med om vi handdiskar, eller utanför duschen och kikar på vattendroppar.
Han har fått en egen plats på fönsterbrädan i köket, så att han ska kunna se fågelbordet bra.
Han har eget rum, där han har kattlåda och kattmat i fred från Tassa. Där har han katt-äter-vänliga blommor på fönsterbrädan.
På vår handlingslista står numera alltid tonfisk, som en av våra basvaror. <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

ÅÅÅ vad jag saknar Ada när jag läste detta....
Aubergine, eller äggplanta som det heter på svenska, är en päronformad grönsak som är djupt lila och blank i skalet. Den är fastare i köttet än zucchinin och har inga kärnor. Squash och zucchini är samma sak, bara att squash heter den på engelska och zucchini på italienska. När jag första gången kom i kontakt med zucchini så sa alla squash. Numera är det bara zucchini som används...

Svar: Ni får skaffa er en katt kanske? <3Åhå, jag hade ju nåt sånt där i uterummet i somras. Tror att jag ska läsa på lite bättre. Men jag tycker inte riktigt att det är gott att äta dem och då tappar man intresset för att lära sig mer...
Har du sett Aftonbladets nya dokusåpa? Handlar om katter i ett lyxhus. Stockholms katthem är skaparna. Du kanske skulle adoptera någon av de kändisarna?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/nojesbladetlive/kattashianslive/
Agneta Ärlestig

2017-04-06 @ 18:55:48
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0