Glassbonden och golf i byn

Ett besök på Glassbonden, minst en gång varje sommar!! Passade utmärkt när vi hade släktingar från England på besök. Tyvärr, var det kallt och regnigt, så min längtan efter en riktigt stor glassmeny byttes snabbt mot längtan efter en varm filt och kaffe. Men det är trevligt där oavsett väder!
 
Efter glassen åkte vi en annan väg hem. Vi var nämligen nyfikna på den nya snackisen i grannbyn. 
En man har ställt i ordning en golfrange på sin åker! Där finns klubbor och bollar, till och med en sån där maskin som portionerar ut exakt 35 bollar i en korg. Betalar gör man i mjölkkrukan intill, eller via swish. Mitt på åkern står en enorm "Peg" som man kan testa att pricka in om man vill. (Det är en gammal lekställning som han klätt in med vit ensilageplast) 
Nästa sommar tänker han göra i ordning en 9-håls golfbana på åkrarna intill. Det som är mest förvånande är att mannen inte är det minsta intresserad av golf själv, och jobbar heltid som kyrkogårdsvaktmästare. :O 
Vem som helst kan åka dit och "golfa", det krävs inget medlemsskap eller annat. Vi har så mycket driftiga och idérika personer runt oss. :D
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Kulglass med kul namn!
Hahaha!! Att bara stänga dörren och sucka har stor igenkänningsfaktor, det har jag pysslat med i 15 år!!! Men nu har jag bestämt att rensa på semestern då jag har ork och tid och inte ha dåligt samvete för att jag inte gör något då jag jobbar!!!

2017-08-13 @ 19:38:13
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0