Vildmarksvägen del 1

Jag och maken bestämde oss för en roadtrip på några dagar.
Vildmarksvägen var vårt mål, några av sträckorna har vi åkt tidigare, men mellan Gäddede och Klimpfjäll har vi aldrig kört.
Det är en sträcka som är avstängd på vintern för alla snömassor, så plogas den upp i början av Juni och då är snövallarna på 2-3 meter på vissa ställen. Här kan ni se en film när vägen plogas.
Jag lyckas inte ladda upp en kartbild med vettig upplösning, men ni kan kika själva på den här länken om ni vill. Vildmarksvägen kartbild.

 
Vi valde att åka till Dorotea och sedan ta vänstervarv. Innan Strömsund tog vi en genväg och följde kanten av Flåsjön. Där var det vackert och passade utmärkt för paus och hundrastning. Vattnet var så klart att vi kunde stå och kika på fiskarna.
 
Vi åkte vidare mot Gäddede där vi stannande och handlade mat bland annat. Någonstans på vägen dit, tog vi en geocache! Lämplig aktivitet för att sträcka på benen vid rastplatserna.
Efter Gäddede förändrades landskapet och fjällen syntes. Det kändes som när man kör i Norge.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilka vackra berg och sjöbilder! I Flåsjön har jag badat några gånger på den tiden i barndomen då vi bilade ner till Dalarna på somrarna.

Svar: Ja, den var vacker den där sjön. Första gången jag sett den.
Agneta Ärlestig

2017-08-05 @ 11:20:18
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0