Vildmarksvägen den 7

Strax söder om Saxnäs hittade vi Trappstegsforsen! Jag hade höga förväntningar på den, men blev nästan lite besviken. Gissar att bilderna jag sett, var tagna i en annan väderlek och förmodligen med kvällssolen som lyste upp den.
Vi åkte vidare genom Klimpfjäll där jag aldrig hade varit tidigare, sedan till Vilhelmina där jag ville se kyrkstaden. (Fast jag såg visst kyrkan i stället?) 
Därifrån var det raka vägen till Åsele för att träffa kära Sixten! <3
Där i Åsele fotade jag en utsmyckning på torget. Fick höra att det var en kopia av "Åselesmycket" som är en avbild av ett samiskt solkors.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Trappstegsforsen såg jätteläcker ut! Det där med förväntningar är lurigt. Lätt att bli just besviken.

2017-08-09 @ 18:00:21
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0