Julfirande

Julhelgen anlände och jag var ledig och hemma för första gången på många år. Jag brukar ju välja att jobba, det har blivit min lösning på julångesten. Att fira jul på jobbet är väldigt mysigt. Men i år var jag ledig som sagt och det var faktiskt jobbigt. 
Båda döttrarna valde att jobba, inte för julångesten utan för att det är bättre betalt att jobba storhelger.
Två dagar innan jul, så kom de hem sent på kvällen och sov över. Vi gjorde vårt eget julmys!
Vi såg filmen "Bridget Jones baby" och åt ostbricka och drack glögg.

Att vakna dagen efter med båda barnen hemma, var jättemysigt! Vi hade "julaftonsmorgon" och öppnade julklappar, sedan åt vi lyxfrukost som varade så länge att det blev lunch! :D
 
Nu var det bara eftermiddag kvar av dagen och alla pysslade på med sitt. Promenader, långduschar, bakning, en sväng till farmor mm. Så härligt att ha dem hemma..:-)
Vi gjorde god middag och åt tillsammans innan flickorna åkte tillbaka till stan. 
Dottren hade gjort en pepparkakscheesecake som var väldigt god förresten!
 


 

Kommentarer
Postat av: BosseLiden

Det var många godsaker på de fotona. Visst är det mysigt att ha vuxna döttrar hemma. Hoppas du fått en bra start på året.
Kram Bosse

Svar: Tack Bosse! Önskar dig detsamma!
Agneta Ärlestig

2017-01-16 @ 18:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0