Ännu en anonym restaurang

Efter att ha läst en tidningsartikel för en tid sedan, så har jag längtat efter att få besöka restaurangen jag läste om.
En föredetta pizzeria, som utökat utbudet med Libanesisk mat.
Jag är inte så påläst och har dålig koll på vad som är Libanesiskt. Men jag provar gärna nya maträtter.
Restaurangen heter Beirut och ligger illa till.
Ett tråkigt handelsområde med bilfirmor, motorcykelverkstäder och en bit bort ligger Rusta. Ett fult hus med anonyma skyltar. Där i ett hörn ligger Beirut. Insidan ser ut som vilken trist liten pizzeria som helst, lila sidengardiner, rosa prydnadssaker, möbler i konstskinn, plastblommor och fula tavlor.
Men låt er inte luras av det!
Man kunde välja bland fyra fasta menyer. Klassisk eller vegansk, stor eller liten.
Vi beställde en liten klassisk meny för två personer.
Den trevliga och kunniga personalen bar ut en mängd smårätter och förklarade vad det var och hur de skulle kombineras. Goda röror, sallad, nybakt bröd, persiljestekt potatis och olika grillspett.
Allting var supergott och den lilla menyn var så mycket mat att vi var tvungna att lämna.
Hit ska jag verkligen gå igen!
Enda minuset var väl då, att de inte har tillstånd för alkoholservering. Jag skulle gärna ha provat ett Libanesiskt vin till maten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0