Jordgubbar och annat som växer

Jordgubbsamplarna vi köpte på rea, blommar för fullt och kommer med massor av jordgubbar! Vi tyckte att de vita plastamplarna var fula och har nu köpt nya i grått korgmaterial.
Här ser ni också pappas gamla piedestal som jag målade. Även den är målad med terasslasyr, men fyra varv för att täcka gamal lack, så den blev lite blank.
 
 I uterummet har jag nu satt om limeträdet i en större kruka. Det sitter flera lime på trädet, det ska bli intressant att smaka dem. Paprikaplantorna har också fått komma i kruka, det ska vara en i varje färg. Hoppas de hinner bli något.
Intill dem, satte jag melonen, tror att det var nätmelon? Den ser lite hängig ut.
Jag har läst på och förstår att den inte är självpollinerande, vilket stället till problem i ett uterum.
Jag ska försöka polinera själv, men då måste jag lära mig skillnanden på hanblommor och honblommor!?

Och fikonträdet! Det är så mycket fikon att grenarna nästan går av! Jag har försökt knyta upp och stötta, men det är tungt på grenarna. I vinter när trädet tappat bladen, måste jag försöka mig på att beskära, så att fikonen kommer närmare stammen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0