Målar igen

Vi har bytt ut vår gamla spalje vid bron. Nu köpte vi en som är tätt plank lite högre upp än den tidigare. För då får vi mera vindskydd när vi sitter där.
Jag målar spaljen med terasslasyr, men det är svårt att få jämt. Jag och maken är inte riktigt överrens om färgen. Jag skulle vilja ha lite gråare ton, som det blir när man målat två varv, men han tycker att det räcker med ett varv. 
När jag var i garaget och letade färgen, så hittade jag även vårt gamla fågelbad. Det har spruckit och håller inte vattnet längre, men det är ju fint även utan vatten. 
Efter målningen fick jag (tog själv) belöning i form av en smirnof Ice!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det hade målarinnan väl förtjänat! Bra jobbat!

2017-07-24 @ 19:14:17
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0