Köksträdgården och lite blomster

Tittade till mina två pallkragar och hoppsan vad räddisorna kommer upp fort! 
Hög tid att gallra bland dem. Om jag tittar väldigt noga, så kommer även salladen upp.
Där inte Keso har grävt och stökat till.
Han är en rackare och tyckte att våra pallkragar var två gigantiska kattlådor!
Nu har vi täckt över med fiberduk, så att han inte ska vara där, vi vill ju inte äta sallad som är kryddad med kattbajs! :O

Vi har en plan för en annan del av tomten, att bygga en pergola och flytta köksträdgården intill den i stället.
Vi får väl se om vi hinner påbörja det projektet i sommar.
Myggdödar-apparaten har vi tagit fram, vet inte hur vi klarade oss utan förut? Den gör ett kanonjobb!
Naturligtvis har Sjöodjuret fått komma fram (Tavelsjöodjuret), men bara det stora, de två små har jag tappat bort?? Nädå, maken får väl leta fram dem.
Ni får också lite bilder på vad som blommade hos mig 14 juni.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0