Måla dörrar och plantera buxbom

Alla dörrar på vårt hus är målade i en färg som heter Dalablå. Nu var det hög tid att bättra på färgen, så jag började måla entredörren och garagedörren, de andra dörrarna får jag ta en annan dag.
Myggorna har kommit och är otroligt ettriga! Vi har ju en stor myggapparat på baksidan, men den här lilla Termacell, är perfekt att ha intill sig. Den är också bra att ha med när man reser eller fiskar och den fungerar!

Myntha och persilja är inköpta, så nu har jag tre kryddsorter i alla fall. 
Och våra buxbom är planterade! Det var inte helt enkelt, för knäckepilens rötter är lite var stans och stökar. Hoppas nu att de överlever vintern.
Det tredje lilla Tavelsjöodjuret fick sin plats i rabatten (jo vi har tre odjur) Jag hittade även mina gamla glaskulor och med lite renovering av snörena, så kunde de hänga i pilen tillsammans med getingfällorna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vad fint med ett storsjöodjur i rabatten! Vad härligt att få målat sådant som verkligen behöver målas! Det blir sådan otrolig skillnad!

Svar: Ja, vi skulle nog behöva måla hela huset egentligen. Men det får bli en annan sommar.
Agneta Ärlestig

2017-07-01 @ 20:29:30
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0