Minigurka och allt annat växer

Jag har inte alls lika mycket växter i uterummet i år, men det är gott om grönt där inne i alla fall.
Jag köpte en minigurka på Blå Eld, satte ner den vid min physalis och hoppas att krukan räcker till de båda. Det skulle vara kul att få skörda egen gurka!
Chilin och busktomaten växer så det knakar och cumquat-trädet blir bara vackrare och vackrare, men nya frukter kommer visst inte.
Jag har fortfarande inte köpt kryddväxter eller lagat hyllan för dem. Men jag har planterat en basilika från icas grönsakdisk, det borde väl fungera? 
Den vita trasiga kryddhyllan, ska jag nog ställa undan helt, kryddorna kan ju stå på andra platser.

Jag köpte ju en ny vinranka i år, men dessvärre har den varit lite krasslig. Först nu verkar det som att den tänker överleva och kanske växa lite. Vi får se hur det går med den.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0