Mannerström och Monstera

Maken kom hem med en present han hade fått. Handdukar och grillspett. Jag tyckte att grillspetten var perfekta. Så smart med de där kanterna att lägga spetten på, för det brukar ju alltid fastna i grillgallret annars. Det ska bli spännande att testa dem när grillsäsongen startar.

Jag har köpt två nya blommor också! små Monstera, jag kände först inte igen dem som Monstera eftersom de brukar ha de där speciella flikiga bladen. Men tydligen blir det inte flikar förrän plantan växt till sig och blivit äldre.
Jag har också stulit skott av murgröna, de tänker jag plantera i de där glasdropparna jag köpte.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Bra grillspett! Är du säker på att det är en monstrera? Jag tycker bladen är väldigt lika en växt som heter Rosenkalla... Den brukar ha vita eller röda strutformade blommor, men den blommar nog inte hela tiden...
Fina växter hur som helst! :)

Svar: Nä, jag kan ju inte vara riktigt säker, men det stod monstera på hyllan och prislappen. Om jag sköter mig snyggt kanske det utvecklas flikiga blad med tiden.
Agneta Ärlestig

2017-03-27 @ 10:33:49
URL: http://lindashundliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Ahh, men då kommer säkert hålen å flikarna med tiden.

2017-03-28 @ 16:20:23
Postat av: Linda

Ahh, men då kommer säkert hålen å flikarna med tiden.

2017-03-28 @ 16:20:24
Postat av: mammakero

Vilka fiffiga grillspett! Glöm inte att tala om hur bra de funkar oxå!
Det är alldeles säkert en Monstera (eller Monstret som jag sa då jag var barn och tyckte att de flikiga bladen i mörkret såg ut som huvuden...) För det är precis som du säjer, bladen blir flikiga med åldern!

Svar: Hm...vi har redan provat grillspetten, jag ska berätta i ett inlägg hur det gick. :-)
Agneta Ärlestig

2017-03-28 @ 21:49:46
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0