Familjemiddag

Jag bjöd hem stora familjen på middag. Gjorde det enkelt som ett knytkalas. Det får inte bli för invecklat, då blir det helt plötsligt svårt och besvärligt att träffas. 
Nu är vi 17 st i vår stora familj, roligt att se hur det förändras mellan varven. Det är ju ett helt gäng med ungdomar och det blir tillskott i form av pojkvänner och flickvänner. Vi har ju även familjens minsting, hon fanns inte när vi sågs allihopa förra gången!
Yngsta brorsbarnet, nu är hon drygt en månad gammal. Tror att de har bestämt sig för namnet Ellie, men jag vågar inte säga säkert om det ändras. Hon ska i alla fall få heta Elsy som mellannamn, vilket jag tycker är fint för det gjorde även min mamma. Ellies farmor som hon aldrig kommer att få träffa....
Jag blir alltid sentimental när jag tänker på de här stora familjehändelserna som min mamma inte är med och delar med oss.
Jag tog bara fyra bilder den här kvällen - på fasters hjärtegryn förstås! 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilken stor familj ni har numera! Många små att gosa med!
Ah, det där med att man "måste" ha kortbyxor gäller inte för alla. Det är en frivillig, med glimten i ögat, grej! Jag har hakat på från början, men det finns de som aldrig använder kortbyxor oxå...

Svar: Jahaaaa, haha!!! Jag trodde att det var på allvar och såg framför mig hur ni frös halva sommaren! :D :D
Agneta Ärlestig

2017-05-07 @ 21:19:25
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0