Lyxigt arbetsläger i Piteå

Vi var bjudna upp till Piteå en helg. Temat var renovering av stuga och fiska sik.
Vi kom igång snabbt med att snickra, gräva och såga. Det är rätt trevligt när man hjälps åt. 
Jag hjälpte också till att sätta upp lite fågelholkar och städa bort höstblommor. 
Lunchen åt vi utomhus, stekt palt på murikkan. Finns inget godare än att äta ute, särskilt om man har jobbat lite fysiskt.
 
Senare blev det dags att åka ut med båten och vittja näten. Vi åker inte alla samtidigt, så Tassa fick stanna kvar på gården. Med varma flytoveraller är det skönt ute på havet, även om luften är kall.
Det är så vackert och vi hade turen att det blev helt vindstilla. Då blir vattenytan så slät och jag upplever den som ett böljande sidentyg.
Jag fick inte riktigt någon bild på den där sidenblanka ytan, jag kan ju inte sitta och fota när vi drar upp näten och jobbar. :D

När vi kom tillbaka och skulle börja rensa fisken, så kom Tassa emot oss med viftande svans. Jag såg direkt att hon hade rullat sig i det gamla fiskrenset från morgonens fiske. Uäck!! 
Hon var så äcklig att det blev akut bad i havet. Lite människoschampo och iskallt saltvatten, en nödlösning som fick duga. 
Lite frusen blev hon, så vi lindade in henne i en filt och satte henne framför brasan. Jag tror att hon tyckte det var lite mysigt.
 
fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: mammakero

Så mycket roligare det är att jobba hårt då man är flera stycken som hjälper till! Ni verkar vara ett bra gäng som får mycket gjort ihop, vilket oxå underlättar!

Svar: Ja, det är kul när man är många och får mycket gjort.
Agneta Ärlestig

2017-10-07 @ 18:18:29
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0