Grusrensning

Vår gårdsplan med grus, får naturligtvis ogräs den också.
Sedan vi gjorde gården större och fyllde med nytt grus, har jag försökt hålla efter med ogräsättika. Det funkar väl rätt bra tycker jag, men håller bara några veckor.
Nu har jag ägnat några timmar till att rensa för hand och det blir snyggt när man får raka kanter mot  gräsmattan.
Varje gång jag ligger där på knä och drar och gräver, så tänker jag på min vän Camilla.
När hon bodde i hus, hade hon den mest perfekta gräsmatta man kan tänka sig. Varje tillstymmelse till maskros grävde hon upp och jag var så imponerad av hur snyggt det blev. 
Har bara sett en snyggare gräsmatta i hela mitt liv och det var hemma hos hennes föräldrar. :D 
(Jag hoppas du läser det här Camilla ;-) )

 

Kommentarer
Postat av: BosseLidèn

Många saker går i arv. Hoppas hon läser det.
Varje gång det är gjort hoppas man att det ska vara jättelänge. Jag gillar inte doften av ättika, men det är effektivt.
Kram Bosse som håller sig inomhus. Inte mycket sovit i natt. Vilken storm och vilket ösregnande det var.

2017-09-14 @ 11:56:52
Postat av: Camilla

Tackar för komplimangen 💕 Man ser ju snabbt skillnad och det är ju kul, bra terapi med.

2017-09-14 @ 20:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0