Hästmyror och Härligt i skogen

Vi har av och till besvärats med hästmyror i skogen runt huset. Vissa år när svärmningarna varit som störst, har vi fått kontakta anticimex för besprutning så att det inte ska komma in i huset.
Nu ringde grannen och hade kapat en gammal tall som såg sjuk ut, i stubben bodde mängder av hästmyror!
Vi hade myrgift från anticimex hemma, så jag gick iväg och "behandlade" myrboet. Det är lite läskigt, för giftet gör att myrorna blir väldigt aktiva och man upplever det nästan som att stubben börjar koka av myror, usch!
Nåja, ett myrbo mindre!
 
Efter den goda (onda för myrorna) gärningen gick jag ut i skogen med Tassa, jag älskar skogen på hösten!
Gick förbi ett öde-hus på vägen.
Promenaden slutade dock inte så trevligt. Tassa hittade ett kadaver/benrester som var slängda i en icakasse! Vem sjutton slänger sånt i skogen nära hus, med kasse och allt??! :( 
Naturligtvis vägrade Tassa att komma till mig, så jag fick gå och hämta henne, vilket tog ett tag då jag var tvungen att klättra över rishögar och stenar. Hon hann mumsa i sig en del kan jag säga. 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0